Commercieel gezien is dat nu anders. Het effect is echter wel zichtbaar zegt commercieel directeur Ruud van der Knaap. Hij benoemt de aantrekkingskracht van buitenlandse spelers. Van der Knaap geeft het voorbeeld van oud-Feyenoorder Santiago Gimenez, die in Mexico hot was en daardoor in New York op de Fifth Avenue stond afgebeeld op een etalageruit van een Adidaswinkel naast Lionel Messi. Gimenez had toen niet een Feyenoord shirt aan, maar het shirt van Mexico. Toen gingen er qua shirts van Feyenoord ook wel veel shirts naar Mexico. 'Maar andere sponsorships en deals sluiten, dat is niet heel makkelijk', zegt Van der Knaap in een groot interview met Rijnmond. 'Ook niet in Japan of Korea. We zijn er wel mee bezig en hebben een plan uitgestippeld dat in de komende vijf jaar moet gaan leiden tot meer internationale partnerships.'

Waar Feyenoord eerder met Shinji Ono een Japanse superster in Rotterdam had, is dat nu ook met Ayase Ueda. Verder is ook Inbeom Hwang hot in zijn land Zuid-Korea. Met Ono had Feyenoord ook commercieel goud in handen.
Van der Knaap benoemt deelname aan de Champions League. Dit wordt overal te wereld bekeken waardoor het super interessant is voor de club. Volgens de commercieel directeur bevestigt dat het beeld dat Feyenoord ook internationaal gezien een club is die meedoet en toonaangevend wil zijn.
Het doel van Feyenoord is om binnen vijf jaar miljoenen meer omzet te hebben via de buitenlandse markten. Daarvoor is er een team van drie à vier mensen die zich daar mee bezig houden.