Van Dijk: 'Ik heb er heel goed over nagedacht, maar Feyenoord is mijn club'

De nieuwe commercieel directeur Joris van Dijk was gisteren bij de opening van de nieuwe Feyenoord fanshop bij het Maasstad ziekenhuis. De voormalig directeur van Madurodam kwam in een moeilijke tijd naar Feyenoord, maar ziet vooral veel commerciële uitdagingen. Van Dijk is een echte Feyenoordsupporter, kan dat een nadeel zijn? “Dat moet ik ondervinden. Het zou niet goed zijn als ik alleen maar mijn eigen supportersideetjes erdoor zou proberen te drukken. Ik zal ook heel goed luisteren naar anderen.” “Op commercieel gebied zijn dit zeer uitdagende tijden,” zegt Van Dijk in gesprek met het Algemeen Dagblad. “In voetbaltermen: we kijken nu eerst vanuit een gesloten defensie. We willen de seizoenkaarthouders behouden en de mensen aan de zakelijke kant. En straks, als de bal weer gaat rollen, moeten we proberen door te pakken.” Van Dijk sprak in januari voor het eerst met Feyenoord. Toen de coronacrisis kwam stond hij ineens voor een dilemma: moest hij Madurodam wel verlaten? De keuze was snel gemaakt. “Ik heb er heel goed over nagedacht, maar Feyenoord is mijn club. Ik kom al zo lang in de Kuip. Een oom van mij stond bij de opening in 1937 op het veld en 75 jaar later weer. Als Feyenoord komt, is het alsof het droomhuis van de buren opeens te koop staat. Dan moet je snel ja zeggen, die kans komt niet wekelijks voorbij.”
Reageren

Lees ook

Meer nieuwsberichten