Marketinggenie bij Feyenoord: 'Hij is de bedenker van de vaste trekkingsdag'

Marketinggenie bij Feyenoord: 'Hij is de bedenker van de vaste trekkingsdag'

Foto: Pro Shots
Feyenoord haalde onlangs een nieuwe commercieel directeur binnenboord. De voormalig directeur van Madurodam, Joris van Dijk, neemt de rol van Mark Koevermans over. Koevermans werd zoals bekend algemeen directeur van Feyenoord. De directie is nu weer volledig gevuld met een extra plek voor een financieel directeur, die eerder al bekend werd. Het financieel dagblad zocht uit wie Joris van Dijk, de nieuwe commerciële man precies is. Feyenoord speelde altijd al een grote rol in het leven van Van Dijk, zo zegt hij zelf: "We sliepen onder Feyenoord-dekbedden, de Feyenoord-sjaaltjes hingen aan de kapstok." Voor Van Dijk zit presteren in zijn bloed. Het amusementspark Madurodam is onder zijn bezielende leiding van een aflopende zaak naar een gezonde onderneming gegaan. Ook is Van Dijk de bedenker van een ander fenomeen, namelijk 'De 10e van de maand'. De voormalig medewerker van de Staatsloterij ziet dit succes tot op de dag van vandaag nog terug. Volgens zijn zus Willemijn zegt dat de strateeg zeker niet van plan is om snel de handdoek in de ring te gooien. De slangenkuil op Zuid schrikt Van Dijk niet af. Aldus Willemijn: "Joris is niet binnen twee jaar vertrokken bij Feyenoord."
Lees meer over
Lees ook