Wat is er precies aan de hand? Feyenoord stapte deze zomer over op een systeem waarbij toegang tot het stadion alleen nog wordt verleend via de Feyenoord App op de telefoon. Volgens de aandeelhouders blijven zich via die app problemen voordoen bij het downloaden van tickets, het delen van tickets en het aankopen van extra tickets. De VASF is duidelijk, of er moeten fysieke tickets komen óf de app moet foutloos werken. Mocht Feyenoord niet reageren, zullen de aandeelhouders naar de rechter stappen voor een kort geding.

De afgelopen weken komen er geluiden naar buiten over onvrede bij Feyenoord. Onvrede vanuit de supporters over de stijgende prijzen, maar nu zijn er ook signalen dat de aandeelhouders ontevreden zijn. De Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord, afgekort VASF, wil dat er fysieke kaarten komen voor de thuiswedstrijden in plaats van kaarten via de app. Journalist Mikos Gouka zocht het uit voor het Algemeen Dagblad.
Niet alle aandeelhouders
Deze groep aandeelhouders staat niet symbool voor alle aandeelhouders. De VASF is een groep mensen die investeerden in 1937 in de bouw van De Kuip. Daar zitten hun aandelen ook en daarom richten deze aandeelhouders zich ook tot Stadion Feijenoord, omdat zij daar invloed hebben. Dat Feyenoord en Stadion Feijenoord niet hetzelfde is, maakt het niet makkelijker.
Probleem
Gouka beschrijft het probleem: “De VASF, die kaarten hebben in de vakken A, B en C, stelt dat het voor mensen die één ticket per wedstrijd hebben misschien geen probleem is om de Feyenoord App te gebruiken. Voor de V-aandeelhouders, die vaak meerdere kaarten hebben en relaties meenemen is dat wel het geval.” Het delen van kaarten is volgens de aandeelhouders erg lastig.
De VASF, hoe onbekend ook bij het grote publiek, is een belangrijke partij voor Feyenoord. Feyenoord streeft al een tijdje naar eenwording en dan kan een eventuele rechtszaak daar zeker schade aan toebrengen. Het zal in de aankomende periode dus afwachten zijn hoe en of Feyenoord reageert.