Van der Knaap: ‘Ik denk dat we de komende weken nog meer nieuwe partnerships kunnen aankondigen'

Feyenoord heeft met MediaMarkt een nieuwe hoofdsponsor gevonden vanaf het seizoen 2024/2025. Ze volgen daarmee EuroParcs op, dat aanvankelijk onder de naam Droomparken sinds 2019 verbonden is aan Feyenoord. Commercieel Directeur van Feyenoord Ruud van der Knaap laat zich uit over de nieuwe deal.

Onlangs kwam ook al het gerucht naar buiten dat Feyenoord in zee zal gaan met havenbedrijf Q-Terminals. Hoewel Van der Knaap niet in wil gaan op die naam, kan hij wel zeggen dat er meer dan alleen de MediaMarkt-deal aankomt. 'Ik denk dat we de komende weken nog meer nieuwe partnerships kunnen aankondigen', zegt Van der Knaap in gesprek met Rijnmond. Hij vervolgt: 'Misschien ook nog wat verlengingen.' 

Sportief succes

Het is volgens de directeur geen toeval dat Feyenoord mooie deals aan het sluiten is. 'Je ziet natuurlijk dat de club een enorme sportieve ontwikkeling heeft doorgemaakt.' Daarmee doelt hij op het bereiken van de UEFA Europa Conference League finale, vele Europese wedstrijden zoals in de UEFA Champions League en kwartfinales van de UEFA Europa League, het landskampioenschap van 2023 en de bekerfinale op 21 april. ‘Dat vertaalt zich ook in commerciële waarde. Dus dat betekent ook dat je club meer waard wordt en dat dezelfde middelen die je aan te bieden hebt meer waarde vertegenwoordigen.'

Keuzes

In de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor heeft het Feyenoord-team veel onderhandeld en kreeg het ook meerdere bedrijven te zien op de menukaart. 'Dat hebben wij wel gemerkt, want we waren echt overal welkom om ons verhaal te komen doen. Dat hebben we ook gedaan bij heel veel bedrijven en uiteindelijk is MediaMarkt daarvan het resultaat’, aldus Van der Knaap.

Reageren

Lees ook

Meer nieuwsberichten