Chris Woerts gaat bij De Telegraaf in op de wijziging en vooral op de kijkcijfers. “Het valt ontzettend mee, Ziggo is ontzettend tevreden met de kijkcijfers. Wat niet meegenomen wordt in de kijkcijfers, zijn de mensen die via de app kijken”, aldus Woerts.
Kijkcijfers
De kijkcijfers van bijvoorbeeld Real Madrid-Arsenal zijn redelijk goed. “432.000 kijkers een mooi aantal, waarschijnlijk hebben nog wat mensen met de app gekeken dus het zal hoger liggen. Vanaf komende zomer, dat is nieuw, gaat Ziggo zich aanmelden bij kijkonderzoek waardoor ook de digitale cijfers bekend worden gemaakt.”
Feyenoord
Ziggo heeft voor Nederlandse clubs het kijken gratis gemaakt. “Kijkcijfers zijn gewoon goed als Nederlandse clubs spelen, zo rond de 1 miljoen, met uitschieters naar boven. Feyenoord tegen Bayern München was op het hoogtepunt 1,7 miljoen en dat is gewoon keurig”, waarmee Feyenoord dus de meeste kijkers trok.
Kijkers keren terug
Ziggo ziet wel dat het aantal kijkers ten opzichte van de vorige jaren iets gedaald is. "Toen waren de cijfers rond de 1,4 of 1,5 miljoen gemiddeld over de hele wedstrijd, dat ligt nu rond de één miljoen en dus zijn enkele honderdduizenden afgehaakt." Woerts verwacht echter dat de kijkers wel terugkeren. "Ik verwacht dat de mensen in het nieuwe seizoen weer terugkeren, het blijkt als Nederlandse clubs spelen, willen mensen gewoon wedstrijden zien."