Commercieel directeur Ruud van der Knaap vertelt tegenover Rijnmond dat Feyenoord afgelopen seizoen een record heeft neergezet op het gebied van shirtverkoop. Dat heeft mede te maken met de internationale ontwikkeling die kledingsponsor Castore de club biedt.
Santiago Gimenez is in Rotterdam uitermate populair, maar ook in zijn thuisland Mexico. Inmiddels zijn er volgens de directeur al meerdere containers de Atlantische Oceaan overgegaan. Niet alleen Mexicanen en Nederlanders kunnen shirts van Feyenoorders kopen, maar dit kan met behulp van Castore internationaal. Iets wat voorheen met Adidas niet mogelijk was. Shirts gaan bijvoorbeeld ook naar Japan en mogelijk straks naar Zuid-Korea met de aanwezigheid van Ayase Ueda en Inbeom Hwang.
Creativiteit
Dat Feyenoord en de Eredivisie niet de allergrootste status hebben is bekend. 'We zijn een relatief kleine competitie, de eredivisie is vaak lastig te vinden in dat soort landen. We zullen dus creatief moeten zijn om in Japan, Zuid-Korea en Mexico verder onder de aandacht te komen', zegt Van der Knaap. Toch is het seizoen 2023/24 goed geweest voor 2,5 keer het aantal verkochte shirts ten opzichte van het seizoen 2022/23.