Harm Jan
Geplaatst op 06 oktober 2016 om 11:32.

Feyenoord wordt niet gerund door een persoon, maar door een heel bestuur van capabele mensen. U kunt hier mee praten over de personen binnen het bestuur van Feyenoord.

Raad van Commissarissen
Dick van Well Voorzitter
Pim Blokland Investeerder
William Bontes Commissaris
Gerard Hoetmer Commissaris
Rob Slotboom Commissaris

Directieleden
Eric Gudde Algemeen directeur
Mark Koevermans Commercieel directeur
Martin van Geel Technisch directeur

Management
Raymond Salomon Manager Com. & Media
Hans Huyzer Controller
Bernard Gerritsma Safety & Security Manager
Alex van Mook Merchandising Manager
Joris van Benthem Jurist
Frank van Eijsden Manager Service & Tickets
Dennis van Keulen Manager Sales
Michel van Ooijen Manager Marketing & PR
Bas Raemakers Manager Sponsoring

Staff
Gido Vader Pers Officier
Ton Strooband Supporters Coördinator

rick352
Geplaatst op 31 oktober 2016 om 12:26.

Top!

Warner
Geplaatst op 28 november 2016 om 20:56.

Woensdag is de presentatie van de nieuwe Kuip! Zeer benieuwd!
Wat denken jullie er van?

Michael71
Geplaatst op 29 november 2016 om 17:25.

Persoonlijk verwacht ik er veel van, zeker als je naar de keiharde eisen van Feyenoord kijkt en waar het stadion aan moet voldoen (iets dat enkel met nieuwbouw mogelijk is).

Maar het is een gigantisch project, en als de gemeente eerlijk is, dan kan het straks voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Niet enkel wordt een groot deel van de wijk onderhanden genomen, maar gekeken dat men 1 miljard aan herstructurering van de wijk wil stoppen, en de private investeerders kunnen voor een half miljard meer een halve wijk onderhanden nemen en een nieuw stadion bouwen dan ben je spekkoper. Daarnaast loop je de incompetentie van gemeente en overheid mis die elk project dan wel financieel dan wel qua tijd zonder uitzondering uit de klauwen laten lopen.

zuiderbuur
Geplaatst op 07 december 2016 om 14:00.

Het bestuur heeft zijn streken. Het liegen naar de mensen toe. Sv geven wegens foto's en ga zo maar door. Het nieuwe stadion is een simpele rekensom.
Bij een vol nieuw stadion zal de begroting inderdaad hoger zijn. Maar wat als deze niet vol komt. Onze hoofdstedenlingen maar ook in het buitenland is dit erg goed te zien, dat dat tot de scenario's valt. Of kijk naar Vitesse.

Word je dit jaar kampioen dan heb je 18 mil extra erbij. Voor de start cl. Oftewel de begroting's verschil is er dan niet meer. Dan nog spelers die een hogere marktwaarde hebben erdoor. Dan kom je tot de conclusie de kuip is nog lang niet op. Feyenoord city kan ook gemaakt worden door een tunnel te leggen. En ondergrondse parkeergarage. Hiermee maak je de looproute naar de pathé veiliger. En bovendien kunnen daar ook weer winkels en eet en drink tenten staan. En renoveren kost veel minder als nieuwbouw.

Varkenoord is een goede zet al had dit natuurlijk veel eerder moeten gebeuren. Want varkenoord was maar een tijdelijke opvang.

Over van Geel is er weinig te klagen. Dat er spelers floppen die wel degelijk talent vol waren. Kan hij niks aan doen. Alleen wouters is in mijn ogen een verkeerde zet. Hier moet iemand staan van wie gio echt kan leren.

Harm Jan
Geplaatst op 07 december 2016 om 16:24.

Dat De Kuip nog lang niet op is, dat vind ik wel een beetje makkelijk praten. Iedereen roept, verbouw dan, maar mag je wel zomaar een monument aantasten?

Daarbij, de ruimte die er is, is gewoon niet voldoende, de wachtrijen bij het toilet etc....

Dat nieuwbouw misschien wat te groots wordt aangepakt oké, maar ik ben wel van mening dat we verder moeten. Eenmaal 18 miljoen halen uit plaatsing Champions League is iets heel anders dan structureel een hogere begroting. Een begroting maak je zonder inkomsten uit Europa, waardoor 18 miljoen pure winst zou zijn als je in een nieuw stadion speelt, inclusief hogere begroting.

linkeloutje
Geplaatst op 12 december 2016 om 02:31.

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom er zo slecht gecommuniceerd wordt. Met als uitschieter het nieuwe stadion waar dat steeds weer verkeerd gaat.

Bijvoorbeeld: Er wordt gezegd dat renovatie niet aan de eisen voldoet. Welke eisen zijn dit dan? Waarom voldoet een renovatie niet? Er zijn te weinig wc's of horeca? Sorry maar dat iets er niet is betekend niet dat het er niet kan zijn.
Behalve volhouden dat nieuwbouw nu eenmaal het beste is doet het bestuur niets om bepaalde keuzes uit te leggen. Wat is daar de reden voor? Is het niet uit te leggen of denken ze echt dat wij supporters te dom zijn om het te begrijpen? Ik ben niet voor of tegen een nieuw stadion, maar ik wordt wel graag fatsoenlijk voorgelicht.

Daarbij vind ik het schokkend hoeveel ongelukkige nieuwsberichten er vanuit het bestuur komen. Neem Gio's contractverlenging. Wanneer gaat dit nu eens professioneel?

En dan nog de communicatie met de gemeente. Nu eindelijk ging het redelijk met de presentatie van het nieuwe stadion, maar hoeveel misverstanden zijn er al niet geweest met gemeente, wethouders en de burgemeester?

Michael71
Geplaatst op 13 december 2016 om 03:01.

Lijkt mij dat nu wel overduidelijk is waarom renovatie niet voldoet, de eisen waren voor een ieder in te zien, waarom renovatie is afgeschoten is uitvoerig besproken, niet dat RdK zich daar iets van aantrok, maar die roepen in de media sowieso iets anders dan ze op hun website neergooien en die bieden vervolgens een plan aan dat weer afwijkt van de website en van wat zij roepen in de media.

En het gaat helemaal niet om de stoeltjes in het stadion, veel mensen schijnen nog steeds niet te begrijpen dat daar het geld niet mee verdient wordt, geld wordt verdient met sponsoren en skyboxen/businessunits, daar komt het geld vandaan en niet van die paar stoeltjes, bij RdK volgens hun eigen cijfertjes waren bijvoorbeeld heel erg afhankelijk van de stoeltjes volgens de getalletjes op hun website zou de club al verlies draaien op het stadion wanneer men een keertje vijfde zou eindigen. Daarnaast moet het stadion op meer manieren dan enkel een wedstrijdje op zondag geld verdienen. Met een nieuw stadion ben je multifunctioneel (bedoeling met het nieuwe stadion is dat er zeven dagen per week geld wordt verdient en niet enkel op wedstrijddagen), ook dat kon niet worden gerealiseerd met een renovatie, tel daarbij op dat we de businessseats niet zo veel kunnen uitbrengen als in een nieuw stadion wat ook geldt voor de skyboxen en je bent al een heel eind. Daarnaast maakte de gemeente de club verantwoordelijk voor het parkeerprobleem, een garage onder het stadion mag niet dus hoe ga je dat oplossen? Oh ja en er was ene keiharde eis van een dak, in de renovatie werd dat bewust genegeerd door RdK en werd pas een soort van oplossing aangedragen in het allerlaatste aanbod, men wilde een soort van zeiltje spannen wanneer het zou regenen, merkwaardig genoeg bracht dat zeiltje geen extra kosten met zich mee zoals veel zaken later verwerkt in de renovatieplannen zo goed als voor niets gerealiseerd konden worden. Merkwaardig want als ik thuis iets verbouw en ik wel iets extra's of luxer, ik direct een stuk meer geld kwijt ben, maar op een honderden miljoenen project kosten extra's zo goed als niets.... En zo zijn er vele zaken die je ik hier nog niet genoemd heb.

En dan het volgende, de laatste renovatie was pas in 94, en de kosten daarvan zijn maar net afgelost, en dat was vele malen goedkoper dan wederom renoveren, en de huidige renovatie is al een paar jaar te laat, wat inhoud dat we dus elke 20 jaar gemiddeld gaan renoveren voor hoofdprijzen en nog steeds niet alles kunnen verwerken wat in een nieuw stadion wel kan.

Financieren van nieuwbouw is tevens vele malen makkelijker en goedkoper dan het financieren van renovatie, renovatie brengt namelijk veel meer risicos met zich mee, als mede verborgen gebreken waar men tegen aanloopt, financiers zijn daarom niet zo happig op renovatie, je krijgt minder en betaald meer.

En dan hebben we nog RdK die in de media veel stennis maakte dat de gemeente bij een andere keuze dan RdK moest bijspringen, nu was er sprake van een garantie dus in de basis kost dat geen cent. Terwijl bij de berekeningen van de plannen keihard naar voren kwam dat ook RdK gemeente steun nodig had, en dat terwijl ze de andere partijen op dat front compleet zwart maakten in de media.

Ja ook nu moet de gemeente financieel bijdragen, er wordt iets van 140 miljoen in totaal gevraagd, terwijl herstructurering van de infrastructuur in de wijk voor de gemeente al een vaststaand feit is waar men 1 miljard voor gaat uittrekken, dat houdt dus in dat een gedeelte al beschikbaar is, maar al zou dat niet zo zijn, de gemeente kan voor een investering van 140 miljoen, een halve wijk onderhanden nemen, wat de investeerders uiteindleijk in totaal 1.4 miljard kost, dus de gemeente draagt zo goed als niets bij, maar krijgt wel een compleet vernieuwde wijk in handen gedrukt die zij tot het einde der tijden kan leegzuigen met belastingen, om over de werkgelegenheid en dergelijke nog maar te zwijgen die in de nieuwe wijk wordt gecreëerd, en het kost de gemeente zo goed als geen cent, daarnaast is de bouw in handen van private ondernemers die wel op de uitgaven letten want het is hun eigen geld en ze kunnen niet belastingen heffen zoals gemeente en overheid doen wanneer de kosten weer een uit de klauwen lopen.

sterkdoorstrijd
Geplaatst op 02 augustus 2017 om 14:50.

Even iets heel anders, en ik hoop dat dit iets los zal maken, het gaat namelijk over een stukje klantvriendelijkheid, en dat kan de manager die over de service en tickets gaat zich aanrekenen. We kennen allemaal VIAGOGO, en ja de kaartjes die je daar betrok moesten goed betaald worden. Toch was het een simpele manier om kaarten te kopen voor vakken die 'vol' zitten. Want ja, alle plekken verkocht hebben betekent niet dat het vak ook vol zit, zie de openingswedstrijd. Nu heeft Feyenoord de samenwerking weer opgezegd, en is er een alternatief? nee dus! Twee kaartjes kopen voor een ander vak en je eigen seizoenskaart dan maar uitlenen? ook niet mogelijk, want elders 2 plekken naast elkaar zijn bijna niet meer verkrijgbaar. Erg klantonvriendelijk en aangezien het hier om reeds verkochte plekken gaat, of ze nou bezet worden of niet, is er vanuit Feyenoord standpunt, financieel gezien geen enkele noodzaak om de supporter die een los kaartje erbij wil kopen, of zijn plek voor een wedstrijd wil afstaan aan een andere fan omdat hij die dag toevallig verhinderd is, ter wille te zijn. Ben ik de enige die deze ergernis heeft, of wordt dit breed gedragen? Ook hoop ik dat de beleidmakers dit lezen en mij willen vertellen op welke termijn er eventueel een oplossing komt. Mijn suggestie is, zolang er niks beters is, gewoon doorgaan met Viagogo, want zoals de medewerkster van de klantenservice mij mailde, VIAGOGO is geen recht maar een extra service. Echter VIAGOGO voorzag wel in een behoefte!

marcelvanhooijdonk
Geplaatst op 14 oktober 2017 om 13:33.

Steun de actie voor de Maag Lever Darmstichting van Marcel van Hooijdonk

https://kominactie.mlds.nl/actie/marcel-van-hooijdonk

jpisalegend
Geplaatst op 26 februari 2018 om 16:27.

Het gaat hier ook echt over het bestuur van Feyenoord. xD

Bericht toevoegen

Log eerst in voordat je kunt reageren